Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

ultraljud och laser

Publicerad 2013-05-02 22:47:00 i Träning och hälsa,

Idag har jag varit till sjukgymnast med min fot. Hon var rätt grundlig och tittade på båda fötterna och jämförde rörlighet och styrka. Hon kollade även med ultraljud för att se så att det inte var någon större skada, som att något ledband gått av. Men det såg bra ut och det var verkligen skönt då jag oroat mig lite för det eftersom jag varit så väldigt blå och svullen.
För att skynda på läkningen använde hon laser på foten. Det skulle inte kännas sa hon men jag upplevde att det blev varmt och som jag hade en ytterst svag ström genom delar av foten. Men det var så svagt att det kanske bara var inbillning. Ont gjorde det i varje fall inte. Jag gick därifrån med en lista på rehab-övningar, ökad rörlighet, stor lättnad över att det inte var en större skada och en återbesökstid nästa vecka. Synd det är så ofantligt tråkigt med rehab men det är väl bara att bita i det sura äpplet och traggla på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela