Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Uppdatering...

Publicerad 2013-05-13 16:24:53 i Allmänt,

Vi har så många tekniska prylar och ändå ska det vara så attans svårt att uppdatera bloggen. När det tar en halvtimme att göra ett kort inlägg (som dessutom inte blir som jag vill) ger jag upp.
  • På mobilen har jag blogg.ses app. Där kan jag inte lägga in bilder eller redigera texten. Den blir alltid centrerad och går inte feta osv. Inlägg utan bild= tråkigare än inlägg med bild.
  • På vanliga web-läsaren funkar inte vanliga hemsidan på mobilen, den verkar inte anpassad efter tuch-skärm.
  • På vår android-platta har jag samma problem som med mobilen, varken app eller webläsare fungerar ok.
  • I-padens webläsare kan inte komma åt mina bilder på dropbox. Därifrån kan jag bara lägga ut bilder tagna med I-paden, och den drar jag inte med mig särskilt ofta och inte är det smidigt att fota med den direkt. Dessutom är den ofta upptagen av tjejerna som både tittar på "TV" och spelar spel på den.
  • Bärbara datorn funkar ganska bra, men den är väldigt ofta upptagen av maken, och även om den är bärbar så "bor" den hemma i huset, jag har den inte med mig så jag kan göra uppdateringar lite när jag känner för det eller råkar få någon sekund över. Jag måste då också ladda upp bilderna på ett annat sätt eftersom jag ofta har dem i mobilen.
  • Kvarstår alternativet stationära datorn på jobbet. Men här kan jag ju inte sitta och uppdatera bloggen så ofta och mycket!
Jag har inte tålamod med tekniska saker som strular. Det ska bara funka, punkt! Just nu inbillar jag mig att min nya mobil som kommer på posten snart på något mirakulöst sätt ska få appen, eller web-läsaren att fungera vettigt så jag kommer att kunna uppdatera allt som finns i mitt huvud utan för mycket krångel. En direktkoppling hjärna-blogg kanske skulle vara något?
Eller vid närmare eftertanke, kanske inte! Ni skulle bli ihjälskrämda om ni fick läsa vad som pågår i mitt huvud när bara jag "hör" ;-)

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-05-16 00:09:35

Jag har Blogpress. Den kan du centrera bilder och göra fet text. Vet dock inte hur det är med andra domäner än blogspot.
Kommentarer är enkelt att bevaka också :-)

Svar: Jag har försökt ladda ner diverse appar för bloggande, men om jag inte är helt trög (vilket inte skulle vara förvånande i just denna fråga) så funkar de inte för blogg.se, som ju är min domän.
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela