Hus och familj - Drömmar och vardag

En blogg om mitt liv och vardag som mamma till fyra barn, varav det ena har änglavingar och bor i våra hjärtan.

Vår

Publicerad 2013-05-07 12:18:43 i Allmänt, Änglatankar,

Våren är här nu. Som vanligt med många och dubbla känslor.
 
Glädje, för ljuset, värmen
Nedstämdhet, för att det värsta som hänt i mitt liv skedde på våren
Stress, för allt man vill hinna göra innan sommaren kommer. För att planera semester (får vi ens nån i år?)
Lycka, kan man känna annat när fåglarna kvittrar, solen lyser och barnen springer lättklädda och skrattar?
Sorg, Ja, den närmar sig ju, årsdagen, som sagt
Kärlek, visst blir man alltid lite extra kär på våren?
Oro, ny årstid, ny oro. Ha koll på alla pooler och stränder så barnen inte drunknar, passa så de inte blir påkörda när de lär sig cykla...
Energi, trots korta nätter har jag alltid mer energi på den ljusa delen av året
Hunger, eller sug kanske är bättre ord. Efter säsongens första glass, en drink på altanen...
Längtan, efter en fantastisk sommar med familjen.
 
Tor i varm och härlig eftermiddagssol, med ett mindre vårigt redskap, hockeyklubban!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Mamma till fyra barn, varav ett dog 80 dagar gammal i en akut sepsis. Det här är en blogg om mitt liv, mina tankar, mina barn, mitt hem, träning och min målsättning att springa ett maraton 2014.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela